Tajland putopis: Bangkok po n-ti put

Odmah da na početku razjasnimo da ovo neće biti klasični putopis, nego skup baljezganja po putu. Neće tu biti nevjerojatnih avantura u svakom članku i materijala za knjigu već prije bi rekao kao neki dnevnik da ne zaboravim što sam vidio i doživio. Također će tu biti minimalno onih tkz must see lokacija koje svi pogledaju kad prvi put idu u Tajland, jer sam ih uglavnom sve vidio, pa sad idem po ovim manje viđenim. Kako je ovo jedno sasvim lagano putovanje bez plana, lako moguće da mi se neke dane neće dati raditi ništa, pa shodno tome neću imati o čemu pisati 🙂

No krenimo za istok. Viza u ZG se vratila u normalu te se dobija isti dan, Ako ste pak super sretni ne bude nikog osim vas u konzulatu dobijete je za 20ak min kao nekada. Info o vizi naravno OVDJE
Ovo mi je bilo prvi put da sam dolazio u Bangkok tako kasno (cca 16h) i očekivao sam manje gužve, ali svejedno je bilo 30-40 minuta čekanje u redu za pečat. Čim vam odobre ulaz i pokupite prtljagu ukoliko je imate ignorirajte sve mjenjačnice pratite samo znak Airport Link tj vlak za u grad. Kad dođete do njega tj mjesta gdje prodaju karte za airport link naletiti ćete na skup mjenjačnica koje sve redom imaju puno veći tečaj nego svi prethodni u sklopu aerodroma, a najbolji tečaj je kod superrich mjenjačnice. ( konkretno mjenjačnice u aerodromskoj zgradis u imale jedva euro jedba preko 35, a SR 37.15. Sad i tu ima caka da imate 2 superricha. Jedan narančasti i jedan zeleni. Ovaj zeleni je bolji tj ima veći tečaj, ali razlike su minimalne +-0,1. Slobodno možete promjeniti veću količinu novaca jer ni u gradu nećete naći bolji tečaj, a posebice ne na području Khao Sana. Sad kad ste promijenili novce produžite dalje na vlak koji će vas odbaciti do grada ovisno gdje već idete.

Ja sam konkretno odabrao četvrt Silom jer tamo nisam nikad bio na duže od par sati, a i da budem u blizini BTSa i MRT linije. Iskrcam se na stanici Sala Daeng i udjem u prvu uličicu i tamo neki hostel u kojem imaju mjesta, ali jedino na 6. katu ima slobodan donji krevet, jer mi se ne da spavati na gornjem katu. Ja rekao ok nema problema, al problem je bio što nema lifta, a to sam saznao kasnije 😀 Pa udri svaki put 6 katova uzbrdo. A u sobi ne samo da sam imao slobodan donji krevet nego cijelu sobu. Ama baš nikoga osim mene i 10 kreveta. Očito se drugima još manje dalo penjati gore. Meni to super došlo da prvi dan odspavam u miru i da sutra dana mogu kako god. No ono što nisam znao da ovo nisu kreveti ovo su stijene?!? Azijati imaju generalno puno tvrđe krevete od nas i na to sam donekle naučio, ali ovo je novi level tvrdoće. Udobnije je spavati na onim socijalnim kaufland ležaljkama za plažu od 40kn.
Ali ajde pregrmilo se nekako tu prvu noć i sutra ujutro tj u podne se otišlo do Lumpini park da vidimo i te lude varane koji šetaju bezbrižno po parku. I odmah prvi na kojeg sam naletio bio je neki veliki koji jede veliku ribu i pokraj njega par malih varana i hrpa lešinarskih ptica koje pokušavaju uzeti svoj dio. Zanimljiv prizor gdje se ljudi bezbrižno izležavaju na travi, a 10m od njih varan tamani ribu. Koliko sam primjetio njih to baš nije pretjerano diralo.

rucak

Posted by Thaimer on Wednesday, 8 February 2017

Sam Lumpini park je pun tih varana i nedavno su vlasti uklonile 40ak komada da se situacija malo “unormali”. Unutar parka postoje staze za trčanje, .biciklističke staze, bazen, igrališta itd. Prava oaza mira i zelenila u inače kaotičnom Bangkoku. Kako je temperatura bila prilično visoko cca 35 stupnjeva dosta lokalaca se kupalo na onim špricaljkama za zalijevanje zelenih površina. Iako mi baš nije najjasnije zalijevanje u špici dana. Ja sam se ipak odlučio za ono što većina tajlanđana radi, a to je hladovina i klimatizirani prostori šoping centara kojih ovdje ima na svakom koraku.

Bio je to Teminal 21 mall. Jedan netipičan šoping centar koji je uređen kao da ste na aerodromu i svaki kat predstavlja jedan grad, pa tako imate Rim, Pariz, London, Tokyo, San Francisco. Na svakom katu se nalaze neke specifičnosti za tu destinaciju, pa tako na London flooru imate trgovinu napravljenu u crvenom double deckeru.

bangkok mall terminal 21
London floor, Terminal 21

Na vrhu se kao i u svakom mallu nalazi food court na kojem imate ogroman izbor jela po povoljnim cijenama. Da bi došli do ovog centra možete koristiti BTS do stanice ASOK ili metro do linije Sukhumvit. Očekujte kaos na obje stanice u večernjim satima 18-21h. Odmah preko puta Terminal 21 centra i na samom izlazu iz metroa nalazi se i famozna ulica ili bolje rečeno mini ulica od cca 100 metara Soi Cowboy. Ukratko rečeno mjesto za kurveraj i lake žene. Posjetitelji su uglavnom stariji muškarci, ali tu je i veliki broj znatiželjnih turista koji prođu kroz ulicu, pa se nećete osjećati neobično ako samo prođete ulicom. Čak ni fotografiranje i snimanje u samoj ulici ne predstavlja nikakav problem.

Sad kad je već pao mrak i otvaraju se night marketi odlučio sam se posjetiti jedan poveći koji se nalazi par metro stanica od gore spomenute Sukhumvit stanice. Bio je to Ratchada train night market koji se nalazi 5 minuta hoda od stanice Thailand cultural centre. Čim izađete sa stanice krenite u lijevo po glavnoj ulici sve dok ne dođete ispred trgovačkog centra Esplanade. Iza njega se nalazi ovaj night  market. Sadržaj marketa je standardan s hranom, pićem, voćem i povrćem te odjećom i suvenirima. Jedino što ima jako veliki broj štandova, pa se lako pogubiti i više ne znaš ni što si htio. Dok jedete možete uživati uz živu muziku lokalnih talenta. Da bi sve to začinili s jednom divnom fotografijom morate se okrenuti prema tom trgovačkom centru i primijetiti ćete parking na 6-7 katova. I lijepo odete tamo i popnete se stepenicama do vrha i od tamo imate super pogled na cijeli market. Finalni produkt je ovo

putopis tajland thaimer ratchada market
Ratchada train night market, Bangkok

Nakon što se napojilo na ovome night marketu odlučio sam utopit tugu zbog kamenog kreveta odlaskom na jednu masažu. Kako su ove u Silomu gdje spavam dosta skuplje od onih u Khao Sanu, a i zanimalo me što se desilo s mojom uobičajenom Bangkok rezidencijom odlučio sam se put Khao Sana. Najbrže se tamo dođe metroom do zadnje stanice  Hua Lamphong tj željeznički kolodvor i od tamo taxi, motor, tuk tuk što god vam drago. Nisam se dugo vozio tuk tukom pa sam birao njega, ali po mojoj cijeni od 50 bahta unatoč njegovoj povoljnoj ponudi od 200 bahta.

tuk tuk my friend

Posted by Thaimer on Thursday, 9 February 2017

Prvo tuga jer je moja rezidencija postala gradilište i sve što je ostalo su skele. Možda će ga obnoviti, ali to onda znači i skuplje noćenje.  No i masaže su poskupile od zadnjeg puta s 300 na 350 bahta za 1h te s 400 na 450 za 90 min. To je za oil masažu, jer na ono lomljenje kostiju aka Thai Massage ne idem. To je i dalje 250 bahta.
Iako sam samo želio jednu dobru masažu leđa ova baba koja me zadesila je očito diplomirala na nogama. Dok mi je leđa trljala kao da gazi po jajima, noge mi je ubila. Dok je ona završila bilo je skoro 1 ujutro i očekivao sam vani dernek kad ono Khao san poluprazan. Očito je većina već pobjegla put juga i nadolazeći full moon party. No količina taxi/tuk tuk prevaranta kao i turističkog white trasha je bila postojana kao i uvijek.
Da bi te izbjegli te prevarante jednostavno se nemojte voziti s njima nego prošetajte 5 minuta dalje i zaustavite taxi iz prometa koji će vam upaliti taximetar te vas odvesti na željenu destinaciju. 6.1 km za 65 bahta tj 13kn je bila moja računica.
Nakon cjelodnevnog jahanja napokon vrijeme za krevet…ah da ja nemam krevet ja spavam na kamenu. I druga noć je bila borbena za spavanje, ali eto preživjelo se. Šteta jer je dobar prostor, lokacija i sve osim tog flintstones kreveta. Napokon se pakiraju stvari i vrijeme je za novi izbor smještaja koji ima udobniji krevet…

SVIĐA TI SE OVO ŠTO ČITAŠ?